
Alken-Maes

Briefing.
Medewerkers bij Alken-Maes zijn meesters in het brouwen van verfrissende bieren en ciders. Maar ook meesters in sales-, marketing- en HR. Zijn doen Alken-Maes draaien. Het bedrijf vroeg Fantastic een volledig nieuw, fris concept te bedenken. De uitdaging: de drive en energie die bij Alken-Maes hoort van het beeld doen spatten.
Onze aanpak.
De multimedia campagne van Fantastic draaide volledig rond de medewerkers van de brouwerij. Rond de doorzetters, de ondernemers, de mouwopstropers, de verbazers, de smaakbrengers. Kort en bondig: de MAESTERS van Alken-Maes!
Een nieuwe grafische aanpak
Gebaseerd op meesterlijke kwaliteiten én een bijhorende bodycopy. Maesters zijn ondernemers, mouwopstropers, verbazers, smaakbrengers en ideeënbrouwers.
Fotoshoot met eigen medewerkers
Aja, de Maesters moeten toch goed op beeld staan?!
Printadvertentie

Knaller van een jobsite
Bij een nieuw concept hoort een nieuwe jobsite. Alken-Maes kreeg een nieuwe Drupal met een op maat uitgewerkt CMS. Manueel vacatures ingeven? Da’s passé. Er werd een koppeling geschreven die automatisch de gegevens gaat ophalen in het ATS-Systeem van Alken-Maes. Ook de copy werd volledig aangepast. Jong, fris en helder, als was het een versgetapte pint.
Interne teasing
Op een eenvoudige, maar effectieve manier zorgden we voor de interne teasing rond de vernieuwde employer brand. We gingen voor raamstickers, koffiebekers, screensavers,…
Employer Video
Een beeld zegt meer dan duizend woorden. We schreven een script uit voor een knappe employer video waarin de kijker een rondleiding krijgt bij Alken-Maes en de Maesters ontmoet.
Social & online
Andere cases.
