Een duurzaam Employer Brand voor een brede doelgroep
Armonea is een organisatie gespecialiseerd in ouderenzorg. In hun 87 huizen werken in totaal 6500 mensen, 3/4 van hen zijn zorgprofielen. Armonea vroeg Fantastic een duurzaam Employer Brand te ontwikkelen voor een brede doelgroep. We gingen voor een verrassende campagne die toch helemaal in lijn ligt met de waarden van het huis.
De (verborgen) camera draait
Een sollicitatiegesprek is jezelf even voorstellen bij de directie toch?
Mis. Alé, voor een keer toch. 😉
Maak elke dag iemands dag
We peilden tijdens focusgroepen met de medewerkers naar de voor- en nadelen van werken bij Armonea en definieerden op basis daarvan vier EVP-pijlers. Een ding was duidelijk: het draait om het welzijn van de bewoners. “Die mensen zien genieten, daar genieten ook wij van. We gaan voor fijne momenten, elke dag.” De slagzin van de nieuwe campagne was een feit: “Maak elke dag iemands dag.”
Een visual voor elke dag
De mensen van Armonea gaan van maandag tot zondag voor kwalitatieve zorg. We interviewden medewerkers, hielden een fotoshoot en ontwierpen op basis van hun unieke verhalen een visual voor elke dag.
Interne activatie
Een campagne intern lanceren is net zo belangrijk als extern. We stuurden alle 95 huizen van Armonea een krachtige activatiebrief én een Revealing Box met het nieuwe materiaal: badges, stickers, posters, wobblers, snoepdozen … Bij de interne lancering hoorde ook een wedstrijd: het huis dat de meest originele foto met het nieuwe materiaal maakte, won een avondje theater/foodtruckfestival.
Ambassadeurstraject
Een onmisbaar deel van onze employer branding campagnes zijn de ambassadeurs. Wie? De medewerkers die toekomstige collega’s vertellen over hun job. Armonea postte elke week een activiteit/mooi verhaal op Facebook en LinkedIn.
Wil jij je employer branding ook de nodige kruiding geven?
Geef ons een seintje. We bekijken met plezier wat we voor jou kunnen betekenen.