
Jobdag Aertssen

Briefing.
Aertssen in Stabroek is een belangrijke Belgische spelers op vlak van Bouw & Infra, Kranen Transport & Logistiek. Door hun sterke internationale groei hadden ze nood aan maar liefst 100 extra werknemers. Samen met Fantastic kozen ze ervoor een jobdag te organiseren om geïnteresseerden te laten proeven van de job.
De uitdagingen.
- Door de sterke groei heeft het bedrijf nood aan maar liefst 100 extra gekwalificeerde technici, kraanbestuurders, elektromechanici, ingenieurs, …
- Samen kozen we ervoor om een jobdag te organiseren om geïnteresseerden te laten proeven van de job en kennis te maken met toekomstige collega’s… en machtige machines d.m.v. VR en een kraansimulator.
- Op lange termijn wil het bedrijf zich profileren als employer of choice in de ruime regio bij technische profielen
Plan van aanpak
- Op basis van een diepgaand gesprek met het management werden de differentiatoren gedefineerd als basis van de strategie en het concept: ‘Mighty machines & mighty jobs’.
- In recordtijd werd een multimediaal communicatieplan opgemaakt én uitgevoerd, lanceerden we een landingspage en creëerde onze studio al het grafische materiaal.
Ingezette media
In recordtijd werd een multimediaal communicatieplan opgemaakt én uitgevoerd, lanceerden we een landingspage en creëerde onze studio al het grafische materiaal.
Teaservideo
Om de aandacht van de geschikte profielen te trekken, werd er een teaservideo uitgewerkt om hen warm te maken voor een job bij Aertssen.
Landingspagina
Voor de campagne werd een centrale landingspagina uitgewerkt waar alle informatie rond de jobdag te vinden was. Geïnteresseerden konden zich inschrijven en kregen alvast een voorsmaakje van wat hen te wachten stond.

De resultaten.
Bezoekers op website in enkele dagen
Effectieve sollicitatiegesprekken
Andere cases.
