De Nationale Bank van België
“Een job hebben bij de Nationale Bank van België? Da’s werken in een saai, log en stofferig bedrijf. Toch?” Nee, je slaat de bal helemaal mis. En je bent lang niet alleen. De NBB vroeg Fantastic om verandering te brengen in de manier waarop mensen een job bij de Bank zien, het employer brand te versterken én nieuwe collega’s aan te trekken.
Zo zijn wij.
Een korte, maar krachtige slagzin waarmee de NBB voortaan haar mensen in de spotlight zet én naar nieuwe collega’s zoekt. Waarom die? Omdat de NBB wil tonen wie en hoe het echt is.
Een herkenbaar logo, echte medewerkers en de uit de focusgroepe gedestilleerde EVP-waarden. Die drie brachten we samen in de campagnebeelden voor het vernieuwde employer brand van de Nationale Bank van België.
Testimonial video’s
Hoe de mensen van de Nationale Bank van België echt zijn, lieten we de mensen van de NBB zelf vertellen met testimonial videos. Niemand meer geschikt, toch? Niet je standaard talking heads, wel collega’s die enthousiast over collega’s vertellen in knappe video’s vol dynamische shots.
De jobsite
Nieuwe en opvallende campagnebeelden, frisse copy en originele (testimonial)video’s. De ideale ingrediënten voor een aantrekkelijke jobsite die uitlegt waar werken bij de NBB voor staat en optimaal converteert.
Interne activatie
Elke medewerker kreeg een totebag met onder andere een activatiebrief, een dopper en een ticket voor de fotobooth. Of dat een succes was? Euhm … Ja!
Jobbeurs
De medewerkers up to date, de jobsite gelanceerd en de crossmediale communicatiemix klaar. What else? Jobbeurzen. We gingen voor een opvallende booth – gezien worden, weet je wel – en een dito informatief drieluik.
Wil jij je employer branding ook de nodige kruiding geven?
Geef ons een seintje. We bekijken met plezier wat we voor jou kunnen betekenen.