
OZ

Briefing.
Ja, OZ is in de eerste plaats een ziekenfonds. Maar wel een met een visie op gezondheid die een stuk verder gaat. OZ houdt ook mensen fit, geeft advies over voeding, verzorgt kleine kapoenen, helpt in het huishouden en organiseert toffe (jeugd)vakanties. En die variatie maakt dat OZ een enorme diversiteit aan inhoudelijk interessante jobs kan aanbieden. Er is slechts één probleem: weinig sollicitanten weten dat. OZ vroeg Fantastic om een fris concept dat inzetbaar is voor verschillende doelgroepen. Een campagne die duidelijk maakt dat het Onafhankelijk Ziekenfond zoveel meer is dan een ziekenfonds. Een slimme zet, als je het ons vraagt.
Onze aanpak.
Als eerste stap hebben we via focusgroepen met medewerkers het DNA van OZ geanalyseerd. Op basis van die resultaten, en in samenspraak met OZ, bedachten we het concept. OZ is zoveel meer dan een ziekenfonds? Wel: zoveel meer dan een ziekenfonds, da’s zo OZ. Da’s zo OZ is een punchline die bekt lekker en zich goed leent tot het verwoorden van de voordelen van werken – in welke functie dan ook – bij het Onafhankelijk Ziekenfonds. Een unieke video, originele visuals met echte medewerkers en strakke concept copy werden de trekkers van de campagne.
De campagnebeelden
Een kleurrijke background, straffe medewerkers en een vraag met een duidelijk antwoord.
Meer hadden we niet nodig voor een opvallende & duidelijke campagne.
EB Movie – "Zoveel meer dan een ziekenfonds"
Een unieke employer brand movie waarin de verschillende takken van OZ, de medewerkers en de waarden van het bedrijf belicht. De stem? Een van de talenten van OZ, natuurlijk!
Campagne huishoudhulpen
Goede huishoudhulpen zijn hard to find. OZ is een werkgever die zijn huishoudhulpen in de watten legt. In verschillende short videos, banners & print ads leggen we uit waarom huishoudhulp zijn bij OZ zo interessant is. En dit deden we in verschillende talen.
Short video
Bannering
Toptopical: Dag van de huishoudhulp
