Poco Loco - Fantastic - Het bureau dat met je meedenkt

Briefing.

Poco Loco is een op en top Roeselaars bedrijf dat een gamma van lekkere producten op basis van maïs produceert en zowel in België als internationaal verdeelt. Van tortillawraps, naar chips en snacks in allerhande vormen en smaken tot maaltijdkits, kruidenmengsels en salsa’s. Hun slogan? Twope vo de vorut, West-Vlaams voor samen groeien. Omdat Poco Loco groeit, zoekt het nieuwe medewerkers: ploegleiders, magazijniers, techniekers en operatoren. Het bedrijf vroeg Fantastic om een campagne die authentiek, maar ook wat loco is.

Onze aanpak.

Als eerste stap analyseerden we het DNA van Poco Loco als werkgever. We kwamen tot de conclusie dat Poco Loco heerlijke producten maakt dankzij 636 goed samenwerkende geheime ingrediënten: de medewerkers! Dus gingen we zowel visueel als in copy voor een combo van producten én medewerkers. Die laatste zijn de te gekke kracht achter Poco Loco.  Zij zijn de guaca bij de mole, de salsa in de tortilla en de dip bij de chip. 

Dynamische branding film

Een employer branding movie met echte medewerkers is het speerpunt van de campagne. De video schetst een knap beeld van de toffe sfeer op de werkvloer, het straffe teamwork en de fijne producten.

Fotoshoot

Een frisse campagne vraagt om nieuwe foto’s. De sterren? Juist ja, de medewerkers. Twope werken en teamspirit zijn belangrijk bij Poco Loco, dus gingen we voor duo’s en trio’s.

Vier visuals

Telkens een ander product, telkens een andere foto en telkens een andere key sentence. 

Chipszakken als flyers

Een beetje gek? Nee hoor. Te gek!

Chipszak

Lokaal billboard

Poco Loco zoekt vooral medewerkers in de regio Roeselare. Grote billboards in de industriezone en op invalswegen trekken de aandacht van potentiële kandidaten.

DSC_7683_EDIT2

Interne activatie: een dikke merci!

Poco Loco groeit, dankzij de inzet en het teamwork van haar medewerkers.
Met de interne activiatie kregen die medewerkers dan ook ‘een dikke merci’.

We stuurden een brief – een echte, geen mailtje – om hen te bedanken voor het knappe werk en de nieuwe campagne aan te kondigen. O ja, we staken in de enveloppes ook gepersonaliseerde sleutelhangers.

De dip bij de chip on site

Bij de interne activatie hoorde uiteraard ook een make-over van het Poco Loco-hoofdkwartier. Jullie zijn de jalapeño in de taco!

Ken Callebaut Creative Director

Samenwerken met een
straffe Creative Director?

Contacteer Ken
Decorational element: geometric shape Decorational element: geometric shape Decorational element: geometric shape

Oeps! Je lijkt te surfen met een verouderde browser. Dit kan er voor zorgen dat je deze website niet optimaal weergegeven krijgt. We raden je dan ook aan om de laatste versie van je favoriete browser af te halen. Met een geüpdate browser kan je het internet op een moderne en veilige manier verkennen.