Young Grads 2019 Jobdag - Fantastic - Het bureau dat met je meedenkt

Briefing.

Fantastic is de vaste HR-partner van Telenet. Het telecombedrijf met de gele knipoog is continu op zoek naar (jong) talent en richtte voor het einde van het schooljaar de pijlen vol op (toekomstig) afgestudeerden. In totaal lagen 30 contracten klaar voor de primussen van de klas. Telenet vroeg ons die klasbakken te vinden, hen warm te maken voor een job in het bedrijf en een fantastische jobdag te organiseren. De doelstellingen: 1000 cv’s ontvangen, 100 young grads met Telenet-DNA destilleren en 30 mensen aanwerven. YG-DAY was een feit.

Onze aanpak.

Telenet is bekend als bedrijf, maar – ondanks het knappe Young Grad Program – eigenlijk veel te onbekend als aantrekkelijke werkgever voor jongeren. Als de berg niet naar Mohammed komt, gaat Mohammed naar de berg. Dus besloten we samen met Telenet letterlijk naar de natuurlijke habitat van de student (de campus, de stad, events,…) te trekken om bekendheid en instroom te generen. Daarnaast maakten we van YG-DAY een exclusief, interactief event waar je absoluut een ticket voor moest bemachtigen. Get a ticket for YG-DAY, if your ambition is to really launch your career.

Een knappe visuele stijl

We ontwikkelden from scratch een duidelijk herkenbare visual die werd gebruikt in alle communicatie over het event. Van flyers, naar de landingspagina en de YG-DAY-van.

Campus Tour

De Telenet-van trok naar de grootste universiteitscampussen in Vlaanderen. Studenten kregen er uitleg over YG-DAY én konden binnenin meteen solliciteren voor een ticket. Ja, je kon je cv en een sollicitatiebrief opsturen. Maar wie echt indruk wilde maken, solliciteerde voor een ticket via de gloednieuwe videosollicitatie.

Landingspagina

even_pagina_mockup_v2

Gepersonaliseerde uitnodiging

Een exclusief evenement, vraagt om een exclusieve uitnodiging. Elke uitverkorene kreeg een pakket toegestuurd met een gepersonaliseerde brief en ticket én een programma voor YG-DAY op maat.

ticket

Interactief event

The career day that makes a difference organiseerden we in samenwerking met de HR-medewerkers van Telenet en eventbureau Open The Fridge. Beelden zeggen meer dan woorden, bekijk daarom de aftermovie die Telenet maakte.

 

Ken Callebaut Creative Director

Samenwerken met een
straffe Creative Director?

Contacteer Ken
Decorational element: geometric shape Decorational element: geometric shape Decorational element: geometric shape

Oeps! Je lijkt te surfen met een verouderde browser. Dit kan er voor zorgen dat je deze website niet optimaal weergegeven krijgt. We raden je dan ook aan om de laatste versie van je favoriete browser af te halen. Met een geüpdate browser kan je het internet op een moderne en veilige manier verkennen.