Onze expertise

Wie zijn we, wat doen we en wat drijft ons?

Fantastic Agency – Ons Team

Wel, Fantastic is een enthousiast 13-koppig team – bende, squad of gang mag eventueel ook – specialisten in employer branding en rekruteringscommunicatie. We denken met je mee en zetten met een 360°-aanpak onze schouders onder je bedrijf. Dat betekent dat we jou helpen. Met analyse en strategie, met concept en storytelling, met activiatie en ROI. Wat ons drijft: knappe resultaten, tevreden werkgevers en contente werknemers.

Fantastic Agency – OZ – Visuals

Een sterk werkgeversmerk geeft je voorsprong.

Word ook employer of choice

Nee, cijfers liegen niet. De lijst met knelpuntberoepen wordt elke dag langer, de werkloosheidsgraad daalt en dus woedt de war for talent. Wil je de juiste mensen voor je bedrijf targetten, prikkelen en natuurlijk inlijven? Dan maakt een sterk werkgeversmerk meer dan ooit het verschil.

Goed nieuws, je hebt alles nu al in huis om dat te creëren: je eigen mensen. Zij spelen meer dan ooit de hoofdrollen in je employer brand en worden zo jouw walkin’ talkin’ livin’ reclame. Niemand beter toch om verhalen op een authentieke manier te gaan vertellen?

Elk bedrijf heeft een employer brand

De vraag is: wie wil je zijn?

Drie zaken die je moet weten voor je aan employer branding begint: wie wil jij zijn? Hoe zien medewekers (en kandidaten) jou als werkgever? En wat onderscheidt jouw bedrijf van de concurrentie? Fantastic helpt je dat te ontdekken en je EVP klaar en duidelijk te definiëren.

Een employer brand bedenk je niet, je vindt het.

Start van binnenuit

Breng perceptie én beleving in kaart. Zo krijg je een duidelijk beeld van wat je sterktes, zwaktes en opportuniteiten zijn.

Betrek alle stakeholders

Betrek je stakeholders. Je medewerkers, ex-medewerkers, freelancers, management en sollicitanten. Elk van hen heeft immers een mening over je bedrijf.

Een heldere EVP

Definieer op basis van de input wat jouw bedrijf onderscheidt van de concurrentie en schrijf het neer in een heldere EVP.

Starring role voor medewerkers

Geef je medewerkers de starring role in je employer brand en laat hen schitteren in video’s, als content providers of op pakweg jobbeurzen. Met andere woorden: toon wat je in huis hebt om nieuwe klasbakken binnen te halen.

Fantastic Team – Marieke Bolle

Inspireer & motiveer

Staat de EVP op punt? Zorg er dan voor dat iedereen in je organisatie die employer value proposition kent én ook effectief beleeft. Is dat niet het geval, dan schort er wat aan. Blijf je mensen inspireren en motiveer hen om een ambassadeursrol op te nemen. De juiste verhalen die je EVP vorm geven en concretiseren is de uitdaging. Ja, foto’s op Facebook van collega’s met gratis koffiekoeken zijn leuk, maar vertellen niks over je expertise als bedrijf of over pakweg jouw knappe leadershiptrajecten. Een goede contentplanning zorgt ervoor dat al je EVP-bouwstenen aan bod komen.

Een goeie jobsite,
is een jobsite die converteert

Niks zo nefast voor de candidate experience – en voor het humeur van je kandidaten – als een jobsite met ellenlange invulformulieren en een brakke mobiele versie waarop je met moeite kan solliciteren. Met een intuïtieve en aantrekkelijke jobsite die optimaal converteert haal je zo de juiste kandidaten in huis.

Denk crossmediaal

Is crossfit een mix van fitnessoefeningen die je sixpack strakker maken, dan is een crossmediale communicatiemix van Fantastic een combinatie van owned-earned-paid kanalen die je employer brand een boost geven. Met onze kennis en ervaring maken we er graag eentje op maat. It’s all in the (external and internal) mix: Native advertising, contextual targeting, employee engagement tools, jobboards, OOH … Er waren nog nooit zoveel manieren om je doelgroepen te bereiken, reden te meer om stil te staan bij de juiste mix.

Testimonialvideo’s NBB

Denk authentiek

Een sterk werkgeversmerk bouw je niet met één enkele campagne. Vertrek vanuit een sterke analyse, definieer je bouwstenen en hang daar consequent je verhaal verder aan op. Zowel vorm als inhoud zijn belangrijk, besteed aan elke onderdeel dus net zoveel aandacht. Krachtige copy en een pakkend beeld zorgen voor stopping power en identificatie. Onthoud vooral: authenticiteit werkt.

Met een stappenplan op maat haal je het juiste talent binnen

Analyse &
Strategie

Analyseren, wie zijn best doet zal het leren. Met onze expertise in HR en branding maken we een grondige analyse van je werkgevers-DNA. Dat wil zeggen: research, interne en externe focusgroups en andere bronnen. Al gehoord van onze candidate experience workshop, trouwens? Een interactieve workshop/leuk spel waarmee we jouw touchpoints identificeren en evalueren. Op basis van de resultaten definiëren we de strategische bouwstenen waarmee jij kan uitpakken en schrijven we je EVP.

Creatie

Creativiteit is zien wat iedereen ziet, maar doen wat niemand doet. En dat doen we graag. Een krachtig en uniek concept zorgt voor (h)erkenning bij je stakeholders. Sterke visuals – meet the studio – zorgen voor stopping power en identificatie met je doelgroepen. Met authentieke en leuke copy kan je dan weer de rationele en emotionele voordelen die je biedt als werkgever aan de man en vrouw brengen. Je concept is de ‘kapstok’ voor een straf converterende jobsite, video’s, testimonials, en alle andere campagnemateriaal.

Externe
activatie

Arbeiders, techniekers, ingenieurs, IT’ers, verpleegkundigen, dispatchers en financieel experten. Ja, ze zijn gegeerd. Hoe bereik je hen dan best en hoe overtuig je hen om bij jou op de koffie te komen? Wel, met een doordacht communicatieplan, afgestemd op de doelgroepen, binnen het vooropgestelde budget en volgens de beoogde doelstellingen. Jobdagen, Out Of Home,, Social Ads, Campusmedia, print, programmatic buying, geotargeting, … you name it, we plan it.

ROI

ROI

Je wilt toch ook weten wat het resultaat is van al je inspanningen en investeringen, toch? Via een gedetailleerde rapportering houden we vinger aan de pols en sturen we bij om voor een optimaal resultaat te gaan.

Fantastic Team - Guy Wilssens
Guy Wilssens CEO

Op zoek naar
een straf verhaal?

Contacteer Guy
Decorational element: geometric shape Decorational element: geometric shape Decorational element: geometric shape